Unga mammor...



Vart man än vänder sig så ser man unga föräldrar, spec. unga mammor, nuför tiden.  Jag tycker det är tragiskt. Jag menar man är inte redo att ha ett barn när man är 15. Vad vet man om världen när man är 15?!?! Man kan knappt ta hand om sig själv och så ska man ta hand om ett barn... Don't get me wrong det finns fall då det lyckas. Det finns många unga mammor som verkligen växer upp och tar sitt ansvar men jag tycker ändå att det är för ungt.
Man måste kunna vara så ärlig mot sig själv och verkligen tänka över vilket liv man själv kan ge sitt barn.
Jag var med barn för några år sen.... Jag ville behålla barnet. Jag visste att vi inte var riktigt redo. men jag ville hga barnet!!
 Tamy var den kloka av oss och tyckte vi skulle vänta tills vi kunde ge barnet en riktig bra start. Jag tror att vi hade klarat det väldigt bra....men jag kan med handen på hjärtat säga att jag tror vi skulle vara bättre föräldrar nu än då.
 
Det handlar om insikt och att kunna vara realistisk. Man måste förstå att om man är 15 och inte gått ut 9:an så är man inte en lika bra förälder som en 25 åring med livserfarenhet och ordnad ekonomi.....


Jag ville, men Jag var inte redo....!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback