världen är läskig


Igår var jag och Tamy på bio. Vi såg på Mammut.  Det var den mest hemska film jag sett på länge.
Jag vet inte när jag blev så känslig. Jag börjar gråta för allt. men denna film berörde mig verkligen...Usch. Jag lider verkligen med alla som har det svårt.
Jag skämms för "mina problem", för när man tänker på alla de som har det värre så är mina problem bara ett stort skämt.
jag har tak över huvudet, mat, pengar över, min familj är säker, jag behöver inte sälja min kropp, jag behöver inte arbeta ihjäl mig, jag får hjälp om jag är sjuk....

Det som är så äckligt är denna överkonsumtionen i sverige(inte bara här) visst jag vill oxå ha mer, mer mer mer. men någon gång får det vara nog.

Vi behöver inte den nyaste mobilen eller de dyraste kläderna, vi behöver inte pälsar och duntäcken och om vi betalar en aning mer så kanske vi slipper barnarbete. vi behöver inte finare bilar eller större hus. istället för att nöja sig med det fin man har och kanske försöka hjälpa någon annan så väljer man att köpa mer!!!
vi sitter och tycker så synd om de stackars barnen..men ändå köper vi dessa billiga kläder. vi skulle förmodligen protestera om priserna gick upp. vi är villiga att offra andra så att vi ska ha råd att handla mer.  Jomen visst.

Det är sjukt att det mesta vi odlar går till att mata vårt "kött", varför inte äta mer grönt och mindre kött. bättre för miljön och oss. det är sjukt att ingen bryr sig om att människor inte har någon mat, det är sjukt att vi låter äcklig gubbar åka till thailand och knulla småbarn,

Kommer vi aldrig vilja sänka vår standard så att andra kan få dugliga levnadsförhållanden????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback