jag vill inte medverka i denna galna värld

Nu är det såhär. Jag tänker inte vara med i vår konstiga relation till konsumtion och missbruk av mat
Jag tänker inte låta mig påverkas av löjliga påståenden av vad man måste ha i hemmet eller liknande. Jag tänker inte längre proppa mig full av chips och godis. Jag tänker äta när jag behöver och inte mer än nödvändigt.
Jag är inte med längre.
När vi kastar vår gamla soffa som är hel,ren och fin bara för att vi vill ha en nyare modell och när vi kan välja och vraka i mat och godis och ändå tycka att det är dåligt att det inte finns med mindre fett eller större förpackning eller vad man nu kan klaga på så är det som om vi spottar på dom som inte har nått.
Så när du väljer bort din gamla soffa och slänger maten som du bara INTE VILL HA LÄNGRE så tänk på att det någonstans i världen finns människor som skulle göra vad som helst för att få det du kallar skräp

enjoy your meal, jag är inte med längre!!!

Kommentarer
Postat av: Fenixmona

Bra skrivit! Så är det ju fast de flesta inte tänker på det! kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback