Hur funkar den här jävla karman???


Jag tror på karma, jag tror på karma, JAG TROR PÅ KARMA!!
Ja, jag tror alltså på karma. Men det ä ett litet problem. jag förstår inte hur det fungerar. eller ja hela den där grejen med att om jag är dålig händer det dålig grejen och om jag är bra händer det bra grejer förstår jag ju men sedan är jag vilse.
Vem är det som bestämmer dessa karma regler?!?!
Vem bestämmer hur dåligt en viss dålig grej är och vem bestämmer straffet? Om jag stjäl en glass från pressbyrån kommer då jag endast tappa glassen som straff eller blir jag påkörd av en bil vid första övergångsställe? Jag förstår inte hur man bestämmer straffet?!
och hur håller karmaguden koll på varenda liten dålig grej jag gör, blir det som något slags konto som sätter in dålig karma vid varje dålig grej jag gör och sedan så dras det i form att straff....och har jag då min avbetalning på dumheter på autogiro för jag straffs alltid för nått.

Hur det än funkar så kommer ja nog att få betala av mina synder under hela mitt liv....

Kanske kan jag ta det som en stor "klumpsumma" och typ slå mig väldigt hårt eller ha sönder mina favoritjeans och sen är jag på noll hos karmaguden igen? Ja, tack kom igen nu!


Jag vill börja på noll igen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback