BARNMISSHANDEL

Jag har just bevittnat en grov form av barnmisshandel.
det kom in en pappa(som jag sen tror bara var en som passade barnen) och två barn
en var väl i 6års åldern och en va lite äldre en 1år.
jag kan förstå att 6åringen fick en kaka och en läsk, även om jag själv inte hade givit mitt barn det kanske. men nån gång är det väl ok.
Men att sedan beställa en hel flaska cola och en halv chokladboll och en kärleksmums till en 1 åring tyckte jag belv lite för mycket.
Jag förstår inte människor som bjuder sitt barn på godis. DITT BARN KAN INTE PRATA VET INTE VAD SOM ÄR UPP OCH NER PÅ SIG SJÄLV. DITT BARN BRYR SIG INTE OM HON/HAN INTE FÅR GODIS FÖR DOM VET INTE VAD GODIS ÄR I DEN ÅLDERN
Jag pratade med tamy om det här. Jag sa att jag vill inte att vi ska ge vårat barn godis. Varför ska jag ge mitt barn nått som enbart är dåligt för den....då började han säga att vårt barn kommer bli mobbat på dags om han inte vet vad godis är...Hahaha...
När mitt barn är tillräckligt stor nog att veta vad godis är och själv be om det så får mitt barn lite lite lite godis. Visst självklart men att proppa i ett barn som inte ens fattar vad den äter tänker jag inte göra.

Jag jobbade med en tragisk tjej en gång i tiden. Hennes barn GILLADE INTE VATTEN. den var 3 år och hade typ aldrig druckit vattet, hennes dotter drack saft. Den drack saft när den vaknade, saft till pommesfritsen, saft till godiset, saft till allt...när den hade borstat tänderna och gjort sig klar inför natten så gick den o lade sig med sin SAFTflaska... tala om att få dåliga tänder.
vatten och frukt/pressad juice kanske är bättre alternativ på en "fika" för en bebis!?!?!?

såhär ser det ut på golvet när en bebis som är för liten för socker får det serverat och nedtryckt i halsen

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback