DET VAR INTE JAG.....DET VAR SAMHÄLLET!!!


Igår lästa jag citytidningen eller vad den heter. Och de var en gästkrönikör som skrev om hur samhället visar tjejer. Eller nej...hur media framställer tjejer, och speciellt blonda tjejer. ASSÅ KAN MÄNNISKOR BARA GE UPP.
Vi lever i ett av de mest (om inte det mest) jämnställda samhället men ändå ska man gnälla....Vad var de som var fel för ett tag sen. Att kvinnor inte fick bada topless i badhus. Asså kom med nått vettigare. Känner du dig så diskriminerad om du måste ha en bikiniöverdel när du simmar. LÄGG NER.
Alla fall...den här tjejen försökte säga att alla blonda tjejer på tv framställs som idioter. så tog hon Jessica simpson som exempel och sa att hon egentligen har mer iq än oss vanliga och att det bara var ihopklippt så hon lät dumt. MEN HERREGUS VAD DOM HAR KLIPPT IHOP DÅ FÖR HON E KOOORKAD!!!

Tjejer vet vad allt handlar om. jag tror att en del blondiner till och med spelar på sin "jag e blond o dum men har stora bröst" image....så låt tjejerna hålla på.
Och sen är det ju samhället som får tjejerna o dricka, det är samhället som gör att tjejerna har sex med vem som helst och det är samhällets fel att tjejerna inte gör något om dom blir misshandlade av sin pojkvän och ja...samhället är svaret på alla fel.
överdrivet....mmm, en aning kanske!!!!!

Men vafan tänk dig va härligt att jag nu kan göra vaaad jag vill och sen skylla på samhället!!!!!



eller?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Bra inlägg. Det borde publiceras! Puss

2008-08-07 @ 19:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback